Vi är inne på en spännande resa där vi tar vår driftverksamhet till nästa nivå. Vi söker just nu en Service Delivery Manager och intern teknisk projektledare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av gemenskap, engagemang, kompetens, kvalité och omtanke.

18 mar 2019

Vill du bli en del av framtidens driftsorganisation och arbeta med riktigt komplexa och utmanande driftsleveranser och tjänster i teknikens framkant på en arbetsplats där det är flexibelt och alltid nära till beslut? Förstår du värdet av tjänster och brinner för kundrelationen? Då kan vi nog passa väldigt bra ihop. 

Om rollen:
I rollen som Service Delivery Manager har du ansvaret för att förvalta och utveckla våra kundrelationer och långsiktigt säkra kundnöjdhet, leveransåtaganden, förväntningar och servicenivå enligt avtal. Du arbetar i gränslandet mellan affär och leverans med målet att optimera kundupplevelsen. Du har som mål att tolka kundens befintliga behov och förutse framtida behov och utifrån dessa driva utveckling och anpassning av IT-Totals leverans.

En annan viktig del av ditt arbete är att representera kundens tjänst(er) utifrån Incident, Problem Service Request, Change, Escalation och Service Improvement processerna. För att uppnå detta samverkar du med kund och IT-Totals driftsorganisation enligt den samverkansmodell du även påverkar och utvecklar.

Som intern projektledare tar du det övergripande ansvaret för de projekt IT-Total genomför som verksamhetsförbättringar, tjänsteutveckling och införandeprojekt. Projekten innehåller delleveranser som analys, design, planering samt att skapa tekniska komponenterna och plattform.

Utöver dina närmsta kollegor med liknande roll har du till din hjälp kompetenta kollegor från vår drift och konsultorganisation. Företaget präglas av kompetens, kvalitetstänkande, samt ett unikt kundfokus. Kunden och tjänsternas kvalitet är det vi brinner för. Det är därför viktigt att du är en lagspelare och alltid ser till verksamhetens bästa i stort och smått, samtidigt som du tar eget initiativ till din egen utveckling.

Vi ser gärna att du sedan tidigare har arbetat med komplexa miljöer samt har erfarenhet av ITIL-processer och ärendehantering.

För att lyckas i rollen bör du ha:

  • En grundläggande teknisk kompetens inom Nätverk, Säkerhet, Server och Storage.
  • Stor förståelse för begrepp som OLA och SLA.
  • Grundläggande förståelse för ITIL och Service Design.
  • Varit delaktig i att ta fram förvaltningsplaner och processer.
  • Vana att arbeta strukturellt och tycker om att ha ordning och reda.
  • Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både i svenska och engelska.

Meriterande är om du har:

  • Arbetat med CMDB och dess CI’s.
  • ITIL v3 kurs eller certifiering inom relevanta delar som Service Strategy, Service Design eller Service Operation.
  • Arbetat som projektledare eller Service Delivery Manager.
  • Arbetat med eller i en ISO-certifierad organisation.
  • Har erfarenhet av tjänsteutveckling och tjänsteinförande.

Kort om oss: 
Hos oss är arbetet flexibelt och det är alltid nära till beslut. Arbetsplatsen präglas av gemenskap, engagemang, kompetens, kvalité och omtanke. För oss är det viktigt att alla medarbetare trivs och har balans i livet vi arbetar därför väldigt flexibelt och anpassat till medarbetarnas förutsättningar. I vårt team omges du av drivna och prestigelösa kollegor som tillsammans hittar den bästa lösningen för kunden, genom att ständigt utvecklas och utmana oss själva att bli bättre.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Bo Hihldor, Head of Service Delivery på 073-522 73 90 eller bo.hihldor@it-total.se

Ansök och bli en av oss:
Vi kommer att intervjua löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt till anna.henderson@it-total.se

Genom att du skickar in ditt CV och anmäler ditt intresse för aktuell tjänst, godkänner du villkoren enligt ovan. Du samtycker också i och med detta att vi lagrar dina personuppgifter.